Poesia dramatitzable per a educació infantil i educació primària: bases teòriques i proposta d'antologia
Availability: In stock
€14.00
Aquesta obra recull un conjunt de textos poètics, presos d’antologies literàries de poesia catalana, que són susceptibles de ser dramatitzats a les aules d’educació infantil i educació primària. Es fixa la mirada en dos gèneres literaris, la poesia i el drama, no només pels valors que cada un d’ells té per si mateix, sinó, i sobretot, per aconseguir una pràctica conjunta de tots dos que contribueixi a una educació literària de qualitat de l’educand, és a dir, a l’adquisició d’una sòlida competència literària i el desenvolupament d’una bona expressió lingüística d’acord amb la seva edat d’aprenentatge.
Després de definir teòricament els conceptes de poesia i drama infantil, dramatització i joc dramàtic, aportem, en la segona part d’aquesta obra, una antologia de poemes preparats per a la seva dramatització.
Per a cadascun dels poemes seleccionats s'ofereix, en la segona part d’aquesta obra, una proposta de dramatització, amb especificació del nivell lector que correspon a cada poema, amb la finalitat que siguin treballats a les aules d’Educació Infantil o Educació Primària.
Moisès Selfa Sastre és Doctor en Filologia per la Universitat de Lleida i professor Agregat de Didàctica de la Llengua i la Literatura a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida. La seva docència es desenvolupa en els Graus de Mestre d’Educació Infantil i Educació Primària. Les seves línies de recerca estan relacionades amb la didàctica de la literatura infantil i juvenil, les biblioteques escolars i l’ensenyament de la lectoescriptura a l’escola. Ha publicat articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi com Ocnos, Caplletra, Lenguaje y Textos, entre d’altres. En els darrers anys ha publicat llibres com Comunicación y lectoescriptura: nuevos paradigmas (2021) i Los nuevos caminos de la lectura, la literatura y la comunicación (2020).
Enric Falguera Garcia és Doctor en Filologia Catalana per la Universitat de Lleida i professor Lector Serra Húnter de Didàctica de la Llengua i la Literatura a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida. Les seves línies de recerca estan relacionades amb la literatura infantil i juvenil, la competència literària i l’ensenyament de la lectoescriptura a l’escola. Ha publicat articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi com Ocnos, Caplletra, Estudis Romànics, entre d’altres. En els darrers anys ha publicat llibres com Comunicación y lectoescriptura: nuevos paradigmas (2021) i Los nuevos caminos de la lectura, la literatura y la comunicación (2020).