Tel. +34 973 23 66 11

editorial@pageseditors.cat

No teniu articles a la cistella de la compra.

Subtotal: 0,00 €

Produir, distribuir, consumir

Més vistes

Autor(s)

Produir, distribuir, consumir

  • Estudis d'història econòmica i social sobre els territoris de llengua catalana a l'Edat Mitjana

  • Autor: Riera Melis, Antoni
  • ISBN: 978-84-1303-421-8
  • 604 pàgines
  • Tapa rústica
  • 170 x 240 mm
  • Col·lecció: Verum et Pulchrum Nº 22
  • Data de publicació: Gener 2023
  • Veure primeres pàgines
  • Disponibilitat: En existència

    31,00 €
    Aquests tres mots sintetitzen el procés vital dels éssers humans en clau econòmica. Antoni Riera els converteix en via per a renovar el coneixement de la societat baixmedieval de la Corona d’Aragó mitjançant una exhaustiva recerca de l’articulació de l’agricultura, la pesca i la ramaderia, l’empenta econòmica impulsada pel tèxtil, l’estructuració laboral mitjançant les corporacions d’ofici, el desenvolupament de les viles i ciutats, la seva interconnexió viària, la funció del sistema monetari, el funcionament dels intercanvis i els mercats, la producció agrària i l’abastament de les ciutats, alhora que ressalta el lligam entre carestia, polítiques municipals i actes d’especulació, a més d’analitzar la reacció individual i col·lectiva quan tot aquest engranatge sembla trontollar arran de dificultats econòmiques o, fins i tot, calamitats naturals.
    Antoni Riera Melis (Sant Llorenç des Cardassar, 1944) és un historiador mallorquí, Catedràtic d’Història Medieval de la Universitat de Barcelona, que compta amb una dilatada trajectòria acadèmica, docent i científica. La seva activitat de recerca ha versat a l’entorn de la història del Regne de Mallorca, de l’anàlisi econòmica de la Corona d’Aragó, així com de la Història social i cultural de l’Alimentació, àmbits en els que gaudeix d’un elevat prestigi nacional i internacional. És autor de gairebé 250 obres, entre llibres, articles i capítols de llibre, escrites preferentment en català, però també publicades o traduïdes en altres idiomes (castellà, anglès, francès, italià, alemany), en revistes i editorials d’elevat prestigi internacional.