Ikea t'estima
Un model per desmuntar
Disponibilitat: En existència
12,00 €
Un de cada deu nens europeus ha estat concebut en un llit comprat a Ikea. La multinacional sueca s'ha convertit, en els darrers anys, en un dels principals proveïdors de mobles i alhora en una font de generació de maneres de viure. Ikea és socialment responsable, està implicada en la preservació de l'entorn. Ikea és una gran família que ens estima i vol millorar la nostra vida. Però la seva pràctica comercial ha presentat diferents moments de foscor en el camp del treball de nens o de la utilització de productes contaminants. Ràpidament, ha esmenat aquestes pràctiques i l'any 2000 va establir un codi de conducta. De tota manera, ¿volem que Ikea uniformitzi la nostra vida i que ens inciti a un consum desmesurat?
Olivier Bailly és un periodista independent que treballa a Bèlgica i que té, a casa seva, una taula comprada a Ikea. Jean-Marc Caudron treballa com a investigador de polítiques socials i dedica una part del seu temps a dirigir una ONG a Bèlgica. Al menjador de casa té dos vasos d'Ikea. Denis Lambert es dedica al món de les organitzacions sense ànim de lucre i de comerç just a Bèlgica. S'asseu normalment en una cadira comprada en una de les botigues d'Ikea.