Tel. +34 973 23 66 11

[email protected]

No teniu articles a la cistella de la compra.

Subtotal: 0,00 €

La bellesa com a pedagogia

Més vistes

Autor(s)

La bellesa com a pedagogia

  • Una proposta d'educació estètica a Hölderlin

  • Autor: Collelldemont, Eulàlia
  • ISBN: 978-84-7935-443-5
  • 96 pàgines
  • Tapa rústica
  • 160 x 220 mm
  • Col·lecció: Argent Viu Nº 27
  • Data de publicació: Maig 1997
  • Disponibilitat: En existència

    7,00 €
    Hölderlin va plantejar en les seves poesies, a Hipèrion i a les cartes filosòfiques algunes temàtiques pròpies de la pedagogia. Exemples en serien el seu interès per l'escola filantròpica que acabava de ser creada, la seva aproximació a la filosofia de Rousseau o les seves pràctiques educatives. Però, sense dubte, el tema pedagògic que més el va preocupar i que, d'alguna manera, va impregnar tota la seva obra poètica va ser la pregunta per una formació d'un mateix que apuntés a la resolució de les dissonàncies. És a dir, caldria assenyalar com a constant del seu pensament pedagògic el fet d'assajar distintes formes pedagògiques que profunditzessin en les possiblitats autoformatives. Com a conseqüència d'això, encara que les propostes fossin diverses, totes elles coincideixen en un punt: el d'establir la poesia com a mesura de la humanitat i, per tant, de consolidar la bellesa com a autèntica pedagogia.